Una gran victoria para energía limpia y barata

Una gran victoria para energía limpia y barata

MFAEB

Origin and evolution of the project

My father, Navy Captain Joaquín Falque Bedos, offered me a challenge on energy that could give the sea. I accepted and today this project took more than 30 years. Which it is patented three years ago in Uruguay.

Using renewable energy is the challenge to the civilized world of the century XXI.

Big business for governments, for investors, for my family and for the Planet, those are the objectives or reasons for continuing with this project forward.

The first step I took was to talk to the candidate for president of Uruguay Luis Lacalle Pou Dr. He liked the idea and tried to help him install, but stayed in a bill unfinished.

Years later I released my system in every one of the embassies and consulates that are in Uruguay, without satisfactory results.

I presented my system at the Ministry of Industry, Energy and Mining with similar results as in other places I’ve spoken.

Today, my project is stalled by lack of investment capital.

The people I spoke of my system are:

Dr. Luis Lacalle Pou

National Representative

Esc. H. Gustavo Fernandez Di Maggio

Director General Secretariat Ministry of Industry, Energy and Mining

Ec. Rubén García

Area Renewable Energy

Horacio Farias

Deputy Director

Intelligence and Trade and Investment Promotion

Ec. Luis Porto

Vice-Minister of Foreign Affairs

Ana Laura Vidal

Pro Chile

Trade Representative

Embassy of Chile

Miguel Machado Menyou

Adviser

Economic Policy Implementation Unit

Today I am preparing the mini prototype for the first tests in situ, without taking the network. On a beach.

Camera block by, I clothe with a layer of mortar. This camera will be placed forced flow, the wheel and evictions water.

Outside the chamber will connect a flywheel. By means of a belt will join flywheel alternator and will produce electricity for the first time since land with gravity water.

It never in history has done something similar to this test.

It is documented with video.

Dear Mr. Bill Gates:

Today there is no system that is more effective and boundless energy who provide us the oceans.

My system uses gravity marine energy, as years ago River Hydroelectric, but without relying on rain, sun or wind. Only and exclusively the ocean water.

A River Hydroelectric works, for example:

Altural water flow meters and six machines to zero meters.

My system works as follows:

The water flow is zero meters and machines least six meters.

Can you tell you if my system?

Can you say the date the ocean water will evaporate?

They may evaporate the water from the rivers, marshes, lakes and other fresh water or storm water, but the water of the oceans have unlimited and when it evaporates, we will not matter because we’ll all be dead.

Do you want to invest in the future?

Want to help governments adopt the single unlimited system we have today?

I ask only an investment of 30 million Euros to build the first platform.

I offer the interest is 10% per annum payable starting in the second year.

Why starting in the second year?

Because in the first year it is the construction of the platform, testing and production of energy.

If it is true that cares about the future of the planet.

Invest in EBHM and invest in the future.

My cell phone is +59894390321 I’m 24 hours to answer your queries.

Manuel Falque

Owner Pat Hydroelectric Maritime

Una gran victoria para energía limpia y barata

Por Bill Gates 29 de Noviembre 2015

Estoy hoy en París con varios líderes mundiales para un gran anuncio sobre la energía y el cambio climático. Se está moviendo profundamente para estar en esta ciudad tan sólo dos semanas después de los ataques horribles aquí, y me siento inspirado por la forma en que los franceses han perseverado en un momento tan difícil.

Dos iniciativas conexas están siendo anunciados en el evento de hoy. Una de ellas es la misión de Innovación, un compromiso de más de diez países a invertir más en la investigación sobre la energía limpia. La otra es la Coalición de Energía Breakthrough, un grupo global de inversores privados que apoyar a las empresas que están teniendo las ideas innovadoras de energía limpia fuera del laboratorio y en el mercado. Nuestro objetivo principal con la Coalición es tanto para acelerar el progreso en materia de energía limpia como lo es para obtener un beneficio.

Este es el pensamiento detrás de estos dos esfuerzos.

El mundo va a estar usando un 50 por ciento más de energía por mediados de siglo que en la actualidad. Eso debería ser una buena noticia, especialmente para los más pobres, porque en este momento más de 1 mil millones de personas viven sin acceso a servicios básicos de energía mundial. Energía asequible y fiable hace que sea más fácil para ellos para producir más alimentos, escuelas y hospitales y empresas dirigidas, tienen refrigeradores en el hogar, y tomar ventaja de todas las cosas que conforman la vida moderna. Países de bajos y medianos ingresos necesitan energía para desarrollar sus economías y ayudar a más personas salir de la pobreza.

Pero la creciente demanda mundial de energía es también un gran problema, porque la mayor parte de esa energía proviene de hidrocarburos, que emiten gases de efecto invernadero e impulsan el cambio climático. Así que tenemos que ir a las fuentes de energía que sean asequibles y fiables, y no producen ninguna de carbono.

Las tecnologías renovables que tienen hoy en día, como la eólica y la solar, han hecho muchos progresos y podría ser un camino hacia un futuro de energía cero emisiones de carbono. Pero dada la magnitud del desafío, tenemos que estar explorando muchos caminos diferentes, y eso significa que también tenemos que inventar nuevos enfoques. Las empresas privadas en última instancia, el desarrollo de estos avances de energía, pero su trabajo se basará en el tipo de investigación básica que sólo los gobiernos pueden financiar. Ambos tienen un papel que desempeñar.

He escrito un artículo que hace un caso más detallado para la inversión en la innovación energética y explica más sobre el avance de la Coalición de la Energía. Se puede descargar como pdf en inglés o en francés.

Me siento honrado de ser parte de este evento. Es genial ver a tantos líderes del gobierno y los inversionistas hacer estos compromisos y que muestra cómo el sector público y privado pueden unirse para trabajar en grandes problemas. Me siento optimista de que podemos inventar las herramientas que necesitamos para generar energía limpia, asequible y fiable que ayude a los más pobres a mejorar sus vidas y también detener el cambio climático. Espero que aún más los gobiernos y los inversionistas se unan a nosotros.